Black & White

Vanaf maandag begint mijn laatste week in Olomouc. Deze stad was voor mij zeker een verrassing. Het was een cadeau in een zwarte doos. Ik wist niet, wat binnen op mij wachtte. En ja, het was niet altijd gemakkelijk. Olomouc was van het begin tot het einde een grote uitdaging!

námestie

De moelijke dagen, wanneer alles mis ging, kon je door de straten van het centrum lopen, die enorm mooi zijn, en je voelt je een beetje beter. Het historisch centrum is niet groot, maar toch heb je hier wat om te ontdekken.

ulička

In de school wachten nieuwe gezichten op jou. Vriendelijke mensen, dankzij wie lange lezingen in school wat sneller gaan. Je ontdekt waar het beste koffiehuis is en je gaat daar regelmatig (voor mij is het een plaats vlakbij mijn school: “Caffé 87” – je kan daar heerlijke koffie drinken voor weinig geld en ze hebben een grote keuze aan koekjes en taartjes).

olomouc

Je ontdekt waar je de beste pizza margarita kan bestellen. Je vindt de snelste weg naar de bibliotheek en de afdeling van boeken voor duitse filologie. Voor het eerst krijgt je bezoek vanuit België.

usmev

Je blijft de hele tijd in bed en kijkt naar films en eet chinees en je knuffelt. En je ontdekt de stad opnieuw hand in hand met iemand, die zo veel betekent voor jou. En plotseling vind je iets, wat je overzag.

kráčanie

Je gaat naar lezingen van Duitse auteurs, die naar Olomouc komen. Soms ga je ook naar feestjes in club 15…  Als het warm genoeg is, zit je op een bank en lees je een boek tussen lezingen door. Dat is Olomouc door mijn ogen. Twee jaar en nu ga ik weer verder.

analógové fotografie

Twee weken geleden heb ik samen met mijn zus de eerste dag van de lente in Olomouc doorgebracht. Het weer was mooi, buiten rond 20 graden, dus buiten naar de stad! Mijn zus kwam mij bezoeken, om een van onze laatste weekends in Olomouc te hebben. We hebben heel veel gelachen en over jongens gebabbeld! Een mooie vrouwendag in het oude stadscentrum.

u mňa v izbe

Mijn zus is een enorm lief meisje en de einige, die er geen probleem mij heeft, dat ik vaak foto´s van haar trek. Ze ziet er natuurlijk uit, wat vandaag niet zo gemakkelijk om te vinden is. Ze lacht heel veel en spreekt altijd heel luid. Maar het maakt niet uit! We lachen samen.

ulica

Het is een zegen een zus te hebben zoals de mijne. Er bestaat geen “zussendag” dus ik wijd vandaag deze Blog aan mijn zus en haar schoonheid.

h

Leave a Reply

