One Rainy Day in Antwerp

Het is maandag en we zijn op de weg naar Antwerpen. Het regent, het is koud, sja… de perfecte dag voor een uitstapje! Maar toch, het is echt een mooie dag geweest! We hebben een museum van hedendaagse kunst bezocht. Ik, als iemand, die van kunst houdt, zou heel graag dit museum aanraden, maar ik moet toegeven, dat het eigenlijk echt niet interessant is…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Soms denk ik, dat hedendaagse kunst niks anders als een hopeloze reactie is tegen alles, wat men vroeger onder het begrip “kunst” verstond. Men moet voor kunst een nieuwe “plaats” vinden en tot nu toe is het niet gelukt… Maar voor William was het ook hier plezant. Hij blijft staan, kijk naar iets, wat hier als “kunst” gepresenteerd is, en zoekt naar een compleet verzonnen zogenaamd “diepe uitleg” van de auteur ermee bedoeld heeft. Wat de kunstenaar ook neer kwakt, je kan er natuurlijk altijd wel een verhaal rond spinnen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik moet lachen en plotseling vond ik het daar niet zo saai en betekenisloos. Op de weg terug hebben een andere museum gevonden, het museum voor fotografie. William kijkt mij aan en vraagt, op ik het ook niet wil zien… Ik denk even na, maar ik ga binnen. En ik betreur het niet. Het was interessant voor ons allebei. William vond die tentoonstelling over de fotografie van WO I natuurlijk interessant, mijn kleine pacifistische war freak (een paradox!)  en ik kan niet beslissen, wat mijn favoriet is. En nu nog snel iets eten (Chinees!)  en naar huis! Alweer een  mooie dag met mijn ‘der Wilko’!

 

Leave a Reply

