Nogmaals, wie? Herman Verkrijt?

Het heeft heel lang geduurd, voor ik weer met mijn blog aan het woord ben! Helaas kon ik niet anders, school heeft letterlijk mijn tijd “opgegeten”. Maar ik ben toch terug met (hopelijk) iets interessants. Hebben jullie ooit iets over meneer Herman Verkrijt gehoord?Als je dit leest, dan is het te laat, ik stel voor: Mijnheer Herman Verkrijt, dames en heren! Herman Verkrijt is een stripfiguurtje, dat in leven werd geroepen door Dieter Walckiers en William Peynsaert. Hij is, zoals men zegt, een foute leraar- maar wat hij doet is toch grappig. Je kan hier even kliken en zelf ontdekken, wie Verkrijt is: http://www.verkrijt.net/Verkrijt/Default.aspx?e=87
Walckiers&Peynsaert is een duo, dat al vele jaren heel wat verschillende artistieke projecten op touw zet is en de strips van Herman Verkrijt zijn waarschijnlijk een van hun langstlopende. Af en toe ben ik er ook bij als ze met iets bezig zijn. En ik moet toegeven het is altijd plezant, orgineel en fun.
Door de stijgende kwaliteit van de stripreeks -die sinds kort meer inspeelt op de actualiteit zoals de stakingsgolf in België- hebben ze de kans gekregen, om iedere week een nieuwe aflevering van Verkijk op de webpagina van JIM TV te posten. Het is grappig en zoals altijd een beetje provocerend. Maar zo hebben ze  Walckiers&Peynsaert het graag.

Leave a Reply

