Magie van Povljana

De grijs- groene klippige bergen zijn voor mij precies als de reuzen in een kinderverhaal. Ze zijn maar zwijgzaam zonder een teken van het leven. Nieuwsgierig stap ik op het smalle pad, ik ga dieper in dat magische land van niemand met een groot meer in het midden en de hongerige meeuwen, die boven dit hypnotische, levensvatbare blauwe plekje van water cirkelen. Zongebruinde gras krakt onder het gewicht van mijn voeten. De hete lucht smelt het deksel van mijn fototoestel weg. Mijn wangen prikken. Ik sta daar bedremmeld door de warmte en plots hoor ik een stil stemmetje. Als een schaap naar de kleine Prins loopt een klein kattenjong naar mij toe. Het duurt enkele seconden tot ik besef, dat het geen hallutinatie is. Maar zijn miauwen is hardnekkig. Het kijkt met zijn hongerige ogen in de mijne, dus ik neem hem in mijn strohoed. Vanaf deze moment zijn we hier niet meer alleen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

One thought on “Magie van Povljana

Leave a Reply

